Dees pagina is nie beschikbaar in 't Berregs.

Bereikbaarheid

Openbaar vervoer

Bergen op Zoom heeft sinds 1863 een treinstation waar twee keer per uur treinen aankomen en ook weer vertrekken richting Zeeland en Brabant/rest van het land. Ook de bussen vanuit Woensdrecht/Putte en het eiland Tholen hebben het treinstation als eindbestemming. Meer informatie over trein en bus tijden kunt u vinden op www.9292.nl of www.ns.nl. Aangezien het de vakantieperiode is, raden wij aan vooraf te kijken naar de aankomst- en vertrektijden.

Het treinstation ligt op een strategische goede locatie ten op zichte van de optochtroute. Als u de Stationsstraat in loopt richting het centrum dan komt u vanzelf de optochtroute tegen (ongeveer 5 minuten). Binnen 10 minuten lopen, staat u op de Grote Markt waar verschillende cafés en restaurants zich bevinden. Vanzelfsprekend komt de Grote Optocht ook over de Grote Markt (de huiskamer van de stad). Op de Grote Markt staat ook een spreekstalmeester die uitleg geeft over de verschillende optochtdeelnemers en bekend maakt welke prijs de ontwerpers van de verschillende optochtwagens hebben gewonnen.

Fiets

Als de reisafstand dit toelaat, juicht de Stichting Vastenavend een bezoek aan de Vette Dinsdag en de Grote Optocht met de fiets toe. Bij het treinstation is voldoende ruimte om fietsen te stallen. Ook is er daar een bewaakte fietsenstalling. Hierover kunt u meer informatie vinden op www.ns.nl. Vanzelfsprekend kunt u ook elders uw fiets neerzetten, let daarbij wel op dat de stoep toegankelijk blijft voor voetgangers.

Parkeren

Wanneer u Bergen op Zoom bezoekt met de auto kunt u via www.parkerenbergenopzoom.nl meer informatie krijgen over de betaalde parkeerplaatsen. De Stichting Vastenavend raadt drie parkeerplaatsen aan, namelijk:

• P&R Parallelweg
(naar voorkant station lopen en via Stationsstraat naar optochtroute)

• Parkeerterrein Plein 13
(naar voorkant van het Gemeentehuis lopen en via Burgemeester van Hasseltstraat naar optochtroute)
• P Pastoor Joorenplein
(naar de Wouwsestraat lopen en u staat aan de optochtroute)

Deze parkeerplaatsen zijn goed te bereiken vanaf de A58 en liggen net buiten de ring waar de Grote Optocht langs trekt. Vanaf deze bovenstaande parkeerplaatsen is het slechts enkele minuten lopen totaan de optochtroute.