Optochtroete

Roete

De uidege optochtroete start vanaf de Kaai en ga vieja de Bouters’emstraat tot aan de Wassenaarstraat om d’r weg te vervollege naar de Gròòte Mart. Dèèr zal trediesiegetrouw 'n spieker t’ore zijn. Vieja de Stéénberregsestraat buig de stoet vieja de Westersingel af richting de Gevangepoort, waar da Prins Wannes d’n Derde en z’n gevolleg d'optochtdeelnemers zal verwelkomme. Alle optochtdeelnemers vervollege d’r weg naar de Kaai, waar datte Gròòte Optocht op fééstelukke wijze zal wor afgeslote.

De s'Gooiwage

d’Inwòòners van ’t Krabbegat drage n’ok fienesjeel bij aan de Berregse Vastenavend. Ze geve bij 'n uis-aan-uiskollekte deur de vrouwe n'en manne van de IeCeeBee (InCasso Burregrij) 'n bijdrage. Mede ierdeur wor ’t prijzegeld van de Gròòte Optocht bij mekare gebrocht. Aan ’t begin van de Gròòte Optocht rij de s'Gooiwage en dèèr kunde ’t munt- of briefgeld dagge op zak et, in gooie as donasie vor de Gròòte Optocht. Me waardere n'as vaneiges alle bijdrages, gròòt of klein, die zo geleverd worre. Me zien de Gròòte Optocht as 'n féést vor iederéén en vrage dèèrom gin entree.

De Kaai

De Gròòte Optocht is ’n 'n spektakelstuk op de leste dag van de Vastenavend en da wille me same viere mè d’iederéén die de'Optocht ’n werrem art toedraagt. ’n Féést wor ’n festival! ’n Gròòts ont’aal, de plek waar damme iederéén welkom ete. Me krejeere dèèr ’n letteleke en feguurleke verbinding tussen de optochtwages, muziekante, optochtdeelnemers én de toeschouwers. Op de Kaai is plek vor iederéén en ’t Bourgondiese leve ken t’r gevierd worre. In ’t biezonder wille me de optochtdeelnemers meer in ’t zonneke zette, ommes vorreme zullie ’t kloppend art van de leutstoet. Me legge de lòòper uit vor iederéén die meegedaan et aan de Gròòte Optocht. Op de Kaai krejeere me ’n tuis'ave vor ieleke optochtdeelnemer, zodamme same dèèr de zjurie-uitslag kenne afwachte n'en de be'aalde prijze viere. De spanning zal sebiet op de Kaai te snij’e zijn!

Op de Kaai kom d’alles bij mekaar wa de Gròòte Optocht in ’t Krabbegat ’n werrem art toedraagt. Same di d'alles meemake n'en beleve gif d’n écht vastenavendgevoel!

Vrage?

Agge vrage en/of opmerkinge n’et, kunde ketakt opneme mette kemissie Optocht van de Stichting Vastenavend vieja optocht@stichtingvastenavend.nl.