Meziek... artslag van de Vastenavend!

Meziek is onmisbaar vor de Vastenavend. Nie vor niks late bekant wel onderd dweilbendjes van d’r eige n’ore mette Vastenavend; op bals, mette n'Intocht en d’n Optocht en netuurlek ok op d’r eige festival, ‘t Dweilbendfestival.

Om as dweilbend ‘n bietje gèèf vor de dag te komme, motte netuurlek ok rippetere. En dan ken ‘t swijle welles gemakkelek zijn agge ok bladmeziek et van alle Vastenavendliedjes vanaf 1946. Nouw, die ebbe me vor oe klaar staan. Ier links ziede ‘n linkske staan naar de A-kantjes en B-kantjes. Agge dèèrop klikt komde op ’n pagina waar ge van ellek Vastenavendliedje de keplete tekst ken raadplege en van allerlei instremente de bladmeziek ken binnen’ale. Alles in ééne keer bij d’and; ok voorgespeulde geluidsbestande. ‘n Paar opmerkinge nog dèèrbij. Tot 2003 zijn d’r allééneg mar trompet, trombone en baspertije beschikbaar.

Allee, veul leut mè d’t rippetere en veul ammezuur toegewenst!

De Stichting Vastenavend zet allééneg mar bladmeziek op de wepsait, waar dasse de rechte van et of toestemming van de recht'ebbe'de.

PDF, 582.7 KB