17 sep 2020

Vastenavend 2021

Beste Krabbe, Bouwers en Muzikanten,

Zoals jullie weten zijn wij de afgelopen weken druk bezig geweest om mogelijkheden te zoeken om onze evenementen voor de Vastenavend van 2021 te kunnen organiseren. Veiligheid en gezondheid staan daarbij uiteraard voorop, maar wat overblijft moet ook de leut uitdragen waar we voor staan en toegankelijk zijn voor iedereen. Vandaag hebben we onze ideeën getoetst met de overheid in overleg met bouwers en samen met horecaondernemers om duidelijkheid gevraagd over de huidige richtlijnen.

Gezien het verzoek om duidelijkheid vanuit de bouwclubs en wetende dat een aangepaste optocht volgens meerderheid niet hun wens is, hebben we besloten dat de optocht in 2021 niet door kan gaan. Zo lang de maatregelen die nu voorliggen gelden, zullen ook alle andere evenementen niet, of op alternatieve wijze ingevuld worden. Dat geldt dus voor:

• Neuzebal
• Tusse de Schuifdeure
• Intocht
• Dweilbandfestival
• Kindervastenavend
• Sluiting

Met 11-11 kiezen we ’n nuuwe n’Oog’eid, dus voor 11-11 zijn we nog druk bezig een alternatief te organiseren.

Vastenavend 2021 zal niet een Vastenavend worden zoals we hem kennen. Toch hopen we dat we samen met jullie een paar werreme momenten mogen beleven.

In januari zullen we laten weten welke alternatieven er zullen zijn. En als er dan een vaccin is, ja dan…..

Laten we het hopen!