Werelds Leutkongres

De Wereldsleutcongres-dag

15.33 uur
Dweilen door de straatjes

Proeven van het echte Bergse Vastenavend leven. Dweilend over straat van kroeg naar kroeg. Om u toch thuis te voelen gaat de eigen fanfare of dweilbend voorop. We laten de 'leutigste' kroegen zien die als ambassade zijn ingericht. Eindelijk eens contact leggen met carnaval & vastendvierders vanuit heel Brabant en daarbuiten. Laten we de overeenkomsten tussen onze feesten vieren!

19.33 uur
Stoet der Zotheid

In een stad die bekend staat om haar 'stoet en spel' kan een optocht niet uitblijven. Helemaal mooi, uw club doet hopelijk mee met deze stoet. In combinatie van alles wat Brabant rijk is aan carnavalscultuur en uitingen vormen de Stoet der Zotheid.

20.33 uur

Grote apoteose

De stoet eindigt op de Grote Markt onder het blijde gezicht van onze 'peperbus'. Tijd om met elkaar het einde van een prachtige dag in te luiden. Dat doen we door een grote apoteose te houden waarbij onze Prins iedereen toe zal spreken. En misschien hebben we nog wel een 'grote spreker' die avond.

Het Congres

16.00 uur

Congres in theater 'De Maagd'

Een kleine delegatie van twee tot drie personen per stichting of vereniging zijn de gelukkigen die van harte welkom zijn in theater De Maagd voor het Congres. Onder de titel "Carnaval, rijker dan ooit" zal die middag met behulp van tekst en beeld de diepte in worden gedoken. U komt hier wijzer vandaan, dat kunnen we nu al beloven!