Werelds Leutkongres

De Wereldsleutcongres-dag

Voor het congres, de hele dag of de Stoet der Zotheid kan hier.

13.11 uur

Warm welkom op de kaai

U wordt hartelijk welkom geheten in onze stad. Vanuit de 'oude haven' zal u de stad betreden. Uiteraard niet op lege maag, maar met een Bourgondische lunch wordt u meegenomen door één van onze boeren. Als eerste stop de expositie 'Bouwen Be'ouwe' of de rijke bouw cultuur die Bergen op Zoom rijk is. Er is overigs voldoende parkeerruimte nabij de Kaai.

14.33 uur

Dweilen door de straatjes

Proeven van het echte Bergse Vastenavend leven. Dweilend over straat van kroeg naar kroeg. Om u toch thuis te voelen gaat de eigen fanfare of dweilbend voorop. We laten de 'leutigste' kroegen zien die als ambassade zijn ingericht. Eindelijk eens contact leggen met carnaval & vastendvierders vanuit heel Brabant en daarbuiten. Laten we de overeenkomsten tussen onze feesten vieren!

16.33 uur

Stoet der Zotheid

In een stad die bekend staat om haar 'stoet en spel' kan een optocht niet uitblijven. Helemaal mooi, uw club doet hopelijk mee met deze stoet. In combinatie van alles wat Brabant rijk is aan carnavalscultuur en uitingen vormen de Stoet der Zotheid. Inschrijven voor de stoet kan hier.

18.11 uur
Grote apoteose

De stoet eindigt op de Grote Markt onder het blijde gezicht van onze 'peperbus'. Tijd om met elkaar het einde van een prachtige dag in te luiden. Dat doen we door een grote apoteose te houden waarbij onze Prins iedereen toe zal spreken. En misschien hebben we nog wel een 'grote spreker' die avond.

18.33 uur

Uitgelaten 7x11 jaar receptie

Na de apoteose gaan we de avond in, voordat er nog flink gedweild kan worden is iedere club, of een delegatie daarvan, genodigd om acte de présense te geven tijdens de 7x11 jaar receptie van de Stichting Vastenavend.

Het Congres

13.11 uur

Congres in theater 'De Maagd'

Een kleine delegatie van twee personen per stichting of vereniging zijn de gelukkigen die van harte welkom zijn in theater De Maagd voor het Congres. Onder de titel "Carnaval, balanceren tussen kapitaal en kwetsbaarheid" zal die middag met behulp van tekst en beeld de diepte in worden gedoken. U komt hier wijzer vandaan, dat kunnen we nu al beloven!

15.33 uur

Borrel na in de foyer

Nadat het hoofd op hol is gebracht en nieuwe inzichten zijn opgedaan is een borrel nuttigen in de omgekeerde wereld wel verdiend. Praat na met elkaar en zoek elkaar op. Maar wees wel op tijd voor de Stoet der Zotheid die om 16.33 uur zal starten.