• Berregs
  • NL

Sjoppe vor de Vastenavend

Sjoppe n'is op z'n eige al leuteg om te doen, mar sjoppe vor de Vastenavend is éémaal 'n féést! Want deur bevobbeld toegangskaarte vor 't Dweilbendfestival of de Plechtege Sluiting aan te schaffe, 't nuuwe vastenavendliedje n'op ceedee te kòòpe n'of 'n veldteke t'ale, kredde nie allééneg de leut in uis. Neeje! Ge draag dèèrmee impessant ok bij aan de Vastenavend watte sente betreft! Want d'opbrengst van alle artikele van de Stichting Vastenavend en d'opbrenst uit de kaartverkòòp van de verschillende n'evenemente vloei d'in één streep recht trug naar 't vastenavendféést!

Mette opg'aalde sente wor mede bevobbeld vor 't prijzegeld van de Gròòte Optocht gezorregd. Ok kenne me zo de kenmerkende gròòtschalege vastenavendevenemente as d'Intocht, Kindervastenavend en Tusse de Schuifdeure ielek jaar van de grond krijge n'én in de lucht ouwe!

Mar ok klein schalegere aktiviteite van de Stichting Vastenavend as de bezoeke n'aan d'ouwere n'in de te'uize in 't Krabbegat en 't bezoek aan 't Bravis Zieken'uis kenne zo in ere blijve.

Dèèrneve zorrege me d'r ok vor damme kenne blijve bouwe n'aan de Vastenavend Akkedemie, Kindervastenavend.nl en KrabbegatseBrouwsels.nl

Ge zie wel da bekant alles wa mette Berregse Vastenavend te make n'et, al is 't indirekt, voordeel et deur da gij 'n toegangskaart of de ceedee mè d't nuuwe vastenavendliedje kopt. Of profijt et deur dagge sebiet mette Vastenavend 't veldteke n'of de brosj draagt.